Projekt w ramach
Regionalnego Programu Operacyjnego
Województwa Śląskiego
na lata 2014-2020 (Europejski Fundusz Społeczny)
Tytuł projektu: dualove.pl
Beneficjent: DUAL Sp. z o.o. w Mikołowie – organ prowadzący Prywatną Szkołę Podstawową z Oddziałami Dwujęzycznymi Dual w Mikołowie
Priorytet: XI. Wzmocnienie potencjału edukacyjnego
Działanie: 11.1. Ograniczenie przedwczesnego kończenia nauki szkolnej oraz zapewnienie
równego dostępu do dobrej jakości edukacji elementarnej, kształcenia podstawowego i
średniego
Poddziałanie: 11.1.4. Poprawa efektywności kształcenia ogólnego
Czas trwania projektu: 01.09.2018 r. – 31.08.2020 r.
Wartość projektu: 375 000,00
Wartość dofinansowania: 337 500,00
Adresaci projektu: Uczniowie Prywatnej Szkoły Podstawowej z Oddziałami Dwujęzycznymi Dual w Mikołowie w wieku od 6 do 16 lat, w tym uczniowie niepełnosprawni z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego, uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, uzdolnieni językowo oraz uczniowie młodsi (kl. I i IV).
Cel: Celem głównym projektu jest podniesienie poziomu kształcenia w Prywatnej Szkole Podstawowej z Oddziałami Dwujęzycznymi Dual w Mikołowie dzięki ingerencji w płaszczyznę pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych, w tym szczególnie uzdolnionych, z uczniami niepełnosprawnymi i uczniami młodszymi. Poprawa efektów kształcenia ma nastąpić dzięki doposażeniu bazy dydaktycznej szkoły, przygotowaniu nauczycieli do prowadzenia procesu indywidualizacji oraz udziałowi uczniów w zajęciach uzupełniających ofertę szkoły.
Opis projektu: „Dualove.pl” to projekt skierowany do uczniów, rodziców i nauczycieli Prywatnej Szkoły Podstawowej z Oddziałami Dwujęzycznymi Dual w Mikołowie, w ramach którego każde dziecko, poprzez indywidualizację pracy oraz kompleksowe wspieranie rozwoju, będzie mogło rozwijać się pod czujnym i kompetentnym okiem nauczyciela i odnieść sukces na miarę swoich możliwości. W ramach projektu prowadzone będą zajęcia dla uczniów ze specjalnymi potrzebami, dla uczniów niepełnosprawnych zatrudniony zostanie asystent, uczniowie młodsi z kl. I i IV pracować będą z wykorzystaniem metody myślenia krytycznego oraz w IV klasie z e-podręcznikami. Uczniowie szczególnie uzdolnieni językowo będą rozwijali swoje kompetencje kluczowe w zakresie porozumiewania się w języku obcym dzięki pracy z native speakerem. Nauczyciele będą doskonalili swoje umiejętności i kompetencje zawodowe w zakresie wykorzystania narzędzi myślenia krytycznego w edukacji oraz przygotowania do procesu indywidualizacji pracy z uczniem z SPE.
Zadania:
1. Asystent osoby niepełnosprawnej.
2. Szkolenie nauczycieli w zakresie przygotowania do efektywnego procesu indywidualizacji pracy z uczniem ze SPE.
3. Szkolenie dla nauczycieli w zakresie wsparcia ucznia młodszego.
4. Adaptacja pomieszczenia na rzecz zajęć pomocy psychologiczno-pedagogicznej i realizacji IPET.
5. Wyposażenie gabinetu zajęć specjalistycznych.
6. Zakup pomocy dydaktycznych, specjalistycznego sprzętu do rozpoznawania potrzeb i możliwości oraz wspomagania rozwoju i terapii uczniów ze SPE.
7. Zakup pomocy dydaktycznych na potrzeby ucznia młodszego.
8. Zajęcia korekcyjno – kompensacyjne.
9. Zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze.
10. Zajęcia logopedyczne.
11. Terapia biofeedback.
12. Zajęcia z native speakerem.